En professionel hjemmeside kan erstatte en dygtig sælger
Din hjemmeside fungerer på mange måder som en sælger. Det er din hjemmeside, som repræsenterer din virksomhed på nettet, og det er din hjemmeside, der sælger for dig. I dag finder stort set alle deres leverandører over nettet – og dermed fungerer søgemaskinerne lidt som telefonbogen i gamle dage.
Derfor er der god grund til at lægge kræfter i at få designet og udviklet en professionel hjemmeside. Din hjemmeside pris er en investering i din virksomhed, og hvis den er udarbejdet ordentligt, så kan den erstatte en dygtig sælger. Helt uden at du løbende skal betale løn og provision af de potentielle salg, som en almindelig sælger vil kunne generere.
I stedet betaler du én gang for din hjemmeside, som fungerer i mange år fremadrettet og bliver ved med at generere salg for dig. Det kræver naturligvis, at din hjemmeside har både det rigtige design og det rigtige indhold. Når det er på plads, så kan den sikre dig masser af henvendelser 24 timer i døgnet – og dermed sparer du tid på opsøgende salg, så du i stedet skal koncentrere dig om at lukke salget, når kunden har henvendt sig til dig.
Sådan beregnes din hjemmeside pris
Før du finder en freelance webdesigner eller et webbureau, der kan hjælpe dig med at bygge din nye hjemmeside, så skal du tage stilling til, hvad formålet med hjemmesiden er. Det er nemlig afgørende for at kunne beregne en hjemmeside pris til dig.
Din hjemmeside pris afhænger blandt andet af, hvilke funktioner der skal være på hjemmesiden. Skal du eksempelvis bare bruge en simpel hjemmeside, der kort og præcist beskriver din virksomhed, så er det en langt mere simpel løsning end en større hjemmeside – og dermed også en lavere hjemmeside pris.
Skal du derimod have bygget en professionel hjemmeside, hvor dine kunder kan bestille produkter hjem gennem en webshop, eller har du mange forskellige undersider, der alle skal have unikt design, så er det en helt anden hjemmeside pris.
Hvis du har mange undersider på din hjemmeside, så er der mere arbejde for webdesigneren. Det kan eksempelvis være, at du både skal have følgende sider: Om os, Blog, Ydelser, Kontakt, Medarbejdere og lignende. I så fald er der flere undersider, som skal designes, og dermed tager det længere tid – og det resulterer i en højere hjemmeside pris.
Dog er det ikke altid nødvendigt at få opsat alle undersider på én gang. Hvis du selv ved en smule om WordPress, så kan jeg bygge en side, der kan anvendes som skabelon, og dermed kan du selv tilpasse den og duplikere den, når der skal bygges nye sider. På den får du en lavere hjemmeside pris.
Skræddersyet webdesign påvirker også hjemmesidens pris
Der er flere måder at bygge en hjemmeside på. Man kan tage udgangspunkt i en skabelon, som man efterfølgende kan redigere. Det er en nem og billig løsning, men den er ikke så fremtidssikret, og samtidig er den heller ikke designet med henblik på at imødekomme din virksomheds identitet.
Derfor vælger de fleste at få designet en hjemmeside med unikt webdesign, som er skræddersyet til dit firma. Det er i de fleste tilfælde en bedre løsning, selvom det resulterer i en lidt højere hjemmeside pris. Til gengæld vil den være bedre til at skaffe dig henvendelser, og dermed tjener den sig selv hjem på sigt.
Jeg designer primært unikke hjemmesider, som ikke gør brug af købte skabeloner. Det betyder, at alt bliver designet fra bunden på baggrund af dine ønsker og din virksomheds behov. Det tager vi alt sammen til et indledende møde, hvor jeg lytter på dine idéer og ønsker, så jeg får en idé om, hvad du ønsker.
Når du har accepteret tilbuddet, så modtager du som det første et udkast til designet i form af et billede. Der er altså ikke udviklet noget endnu. På den måde får du en idé om, hvordan din hjemmeside kan komme til at se ud. Her har du mulighed for at komme med rettelser, så vi er sikre på, at du ender med at være 100% tilfreds med designet.
Efterfølgende begynder vi at implementere det nye webdesign i WordPress. Her kan du følge med i udviklingsprocessen, så du kan se, hvordan hjemmesiden kommer til at se ud i browseren. Når hjemmesiden er færdig, så kan du og dine medarbejdere selv redigere i alle elementer, hvis der er behov for det.
WordPress resulterer i en lavere hjemmeside pris
WordPress er verdens mest udbredte og populære Content Management System til hjemmesider, og omkring 40% af alle hjemmesider i hele verden er bygget på WordPress. Det er en open source-system, hvilket betyder, at der ikke er nogen løbende omkostninger ved at anvende systemet.
Det betyder altså, at din hjemmeside pris bliver lavere, fordi du ikke skal betale et løbende abonnement for at anvende systemet. Samtidig betyder det også, at der er en lang række af funktioner, som allerede er i systemet eller kan tilføjes ved hjælp af et plugin, hvilket også giver en lavere hjemmeside pris.
Hvis der skal implementeres en kontaktformular eller en webshop-funktion, så kan man installere et plugin, som kan tilpasses eller udvikles videre på. Dermed kan man skære nogle af de dyre udviklingstimer fra, fordi det hele ikke skal bygges fra bunden. Og det resulterer igen i en lavere hjemmeside pris.
Hvad koster en hjemmeside?
Prisen for din hjemmeside afhænger af flere faktorer, men når alt kommer til alt, så handler det om, hvor meget tid der skal bruges på at designe den og implementere den i WordPress. Din hjemmeside pris bliver således defineret af, hvor avanceret din hjemmeside skal være, samt hvad formålet med den er.
Simpel hjemmeside
En simpel hjemmeside, der primært fungerer som et visitkort, så potentielle kunder og andre interesserede kan læse om din virksomhed, giver den laveste hjemmeside pris. Her ligger prisen som regel på mellem 5.000-10.000 kr., afhængigt af hvor mange undersider der skal være på den, og om du selv leverer tekst, billeder og lignende.
Mellemstor hjemmeside
Hvis du skal bruge en hjemmeside, der kan bruges til at indsamle henvendelser fra potentielle kunder og præsentere din ydelser, så ligger din hjemmeside pris typisk på mellem 10.000 og 20.000 kr. Igen så afhænger den endelige pris af, hvor mange undersider der skal være, og om du selv leverer tekst og billeder.
Stor hjemmeside
Hvis du har brug for en større hjemmeside, som har en række mere eller mindre avancerede funktioner og et webdesign, der er gennemarbejdet ned til mindste detalje, så er prisen typisk 25.000 kr. og derover. Her inkluderer prisen naturligvis et skræddersyet design, som matcher din virksomhed.
Det er svært at komme nærmere ind på, hvad du skal regne med, at din hjemmeside pris bliver, medmindre du har gjort dig nogle klare tanker om, hvad den skal indeholde. Derfor får du altid et skræddersyet tilbud på din hjemmeside, som du kan forholde dig til – og det er selvfølgelig 100% uforpligtende.
Du kan bruge prisberegneren, som du finder længere oppe på denne side, hvis du vil have et estimat af den endelige hjemmeside pris. Du kan også anmode om at få et skræddersyet tilbud.
Hvad består en professionel hjemmeside af?
En hjemmeside består af mange forskellige elementer – eksempelvis bokse, tekster, billeder, grafiske elementer og forskellige funktioner. Typisk er der behov for at få udarbejdet en række grafiske elementer som billeder, ikoner og andre visuelle ting, som gør din hjemmeside brugervenlig og unik.
Billeder
Hvis du ikke allerede har billeder til din hjemmeside, så kan vi i stedet bruge billeder, som andre har taget. Jeg har adgang til de største databaser, som indeholder professionelle billeder, og der er med garanti noget, som matcher den branche, din virksomhed befinder sig i. Du behøver derfor ikke at have taget unikke billeder.
Den bedste løsning er dog unikke billeder, som er taget af en professionel fotograf. På den måde fremstår din virksomhed mere professionel, og samtidig kan du fortælle den helt rigtige historie omkring din virksomhed. Et billeder siger mere end tusinde ord, som man siger – og det er sandt i dette tilfælde.
Tekster
Herudover afhænger prisen på din hjemmeside også af, hvilke tekster der står på din hjemmeside. Teksterne er nemlig afgørende for, om du bliver fundet i søgeresultaterne på relevante søgeforespørgsler, men teksterne er også dem, som skal sælge din virksomhed. De skal altså overbevise den besøgende om, at din virksomhed er til at stole på.
Hvis teksten på din hjemmeside ikke er skrevet med dette in mente, så bliver den valgt fra. Derfor kan det være en god idé at overlade tekstarbejdet til en professionel tekstforfatter, som har erfaring med at skrive netop denne type tekster, så du ikke selv skal bruge tid på at skrive tekster, der i sidste ende skræmmer kunderne væk.
Webdesign
Udover billeder og tekst, så er webdesignet naturligvis også et af de allermest væsentlige parametre for din hjemmeside. Det er vigtigt, at din hjemmeside ser godt ud på alle enheder, og at den fremstår professionel og troværdig – og det gør den altså kun, hvis du får skræddersyet designet fra bunden, så det matcher din virksomheds identitet.
Det er da også denne fase, der udgør størstedelen af den samlede pris for din hjemmeside. Webdesignet skal struktureres på en måde, så det er nemt for dine besøgende at navigere på siden, og samtidig skal den formå at sælge det overordnede budskab med de enkelte undersider, så du får flere henvendelser.
Vælg den rigtige samarbejdspartner til din hjemmeside
Du har mange muligheder for at få lavet en hjemmeside. Du kan enten vælge at gå i gang selv, hyre en freelancer, et bureau eller en aspirerende webdesign uden den store erfaring. På Facebook står folk i kø for at give dig et billigt tilbud på en hjemmeside, og det kan da også være en god løsning, hvis du har brug for en hurtig løsning.
Til gengæld vil den ofte være midlertidig, fordi sandheden er, at en professionel webdesigner ikke kan designe og implementere en hjemmeside for dig til 3.000 kr. Hjemmesidens pris afspejler sig i det antal timer, der bliver brugt på den – og her er det vanskeligt at opnå et godt resultat, hvis prisen skal være så lav.
Hos Mondae får du en hjemmeside med et smukt og optimeret design, som matcher din virksomheds identitet. Samtidig får du gratis support i forbindelse med lanceringen, så du er sikker på, at du ikke bare står på egne ben. Du kan få hjælp til alt fra store og omfangsrige hjemmesider med avanceret funktionalitet og mindre ‘visitkorts’-hjemmesider.
Prisen er gennemsigtig og nem at forstå. Jo mere arbejde, der skal lægges i hjemmesiden, desto højere en hjemmeside pris skal du betale – og du får altid et skræddersyet tilbud, så du ved, hvor meget du skal betale. Herudover kan du vælge at tilkøbe klippekort, så du kan få hjælp efterfølgende.